lørdag 16. august 2014

. . . . . . . . . . . . . . IKKE MITT BORD . . . . . . . . . .


Min kjære mor ,
har et Beito-bord .
Det var gammelt og slitt ,
men skulle bli nytt i hvitt !


Bordet hadde flere dype og store hakk ,
så det ble mye forarbeid før tilsetting av maling , beis og lakk .
Jeg måtte lakkfjerner påsmøre ,
deretter skrape vekk lakken , ja mye å gjøre :


Etterpå pusse med pussemaskin ,
sånn at bordflata ble slett og fin .
Så var nesten alle riper borte vekk ,
måtte bare pusse en siste flekk :


Prosjektet ble et langt lerret å bleike ,
hardt arbeid ; ikke egnet for de svake og veike .
Grunnarbeidet er viktig og den jobben jeg klarte ,
så da kunne malearbeidet starte :



Bordbeina malte jeg i en egghvit kulør ,
og bordplata ble beiset og ser nesten ut som før .
Interiørbeisen er i fargen eik ,
jeg synes selv at den ble litt bleik .
Men mamma mente at fargen var pen ,
ho sa den var så lys og ren :


Så var bordet ferdig og eieren ble glad ,
og det synes jeg selvsagt er kjempebra .
Bordet står nå nyoppusset og flott ,
hjemme hos min mor der det er gjestfritt , lunt og godt .


En happy ending med andre ord ,
det endte godt med dette bord !






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar