tirsdag 22. april 2014

. . . . . . . . . . . . . . BORD DEKK DEG . . . . . . . . . . . .

 
Nå på våren er det jo tid for selskapeligheter ,
sånn som konfirmasjon , bryllup 
og andre festligheter .
Og da er det vel mange bord
som skal dekkes og pyntes .
Så nå vil jeg vise noen bord
jeg har pyntet til fest .
 
 
 
Her har jeg dekket bord
til en 50årsdag .
Jubilanten , mitt søskenbarn ,
er en mann som er glad i musikk ,
og som spiller og synger selv .
Også liker han å spille poker .
Så jeg ville putte inn noen elementer 
av interessene hans 
inn i bordpyntinga .
Hadde lyst å kjøpe LP-plater for å bruke som lysfat ,
men det ble veldig dyrt ,
så alternativet ble svarte plastfat
og dem ligner litt på LP-plater ,
så da ble det sånn .
Til pynt på lysfatene
brukte jeg pokersjetonger og kortstokk
som jeg danderte pent rundt lysene . 
Har dessverre ikke noe detaljbilde av lysfatene .
 
 
Dekket til over 70 gjester ,
det var mye jobb , men veldig gøy .
Og en veldig bra fest .
 
 
 
 
Bryllupsfest !
Jeg var med å arrangere bryllupsfest
til ei venninne av meg ,
og da laget vi to sånne langbord ,
her ser du det ene bordet .
Pyntet med ting vi hadde med hjemmefra ,
blant annet så ble sandkakeformer
brukt som telysholdere .
 
 
 
Til bruden brettet jeg en brudeserviett .
 
 
Og brudgommen fikk
skjorte og jakke-serviett .
 
 
Bordbukettene fikk vaser
i form av gamle Norgesglass .
Dekorativt og enkelt .
 
Brud og brudgom fornøyd ,
og lykkelig !
 
 
 
 
Konfirmasjon !
Nevøen min ble konfirmert i fjor ,
han hadde ingen spesifikke ønsker
når det gjaldt bordpynt ,
så hans mor og jeg valgte farger og pynt
utfra servise og glass vi hadde fra før .
Det ble blått .
 
 
Serviettene brettet jeg som slips .
 
 
Nam - nam .

 
God mat og gode kaker hører med ,
og konfirmanten var strålende fornøyd med dagen !
 
 
 
 
 
40 - årsjubilant feires ute i det fri !
Da broder'n fylte 40
ønsket han å feire dagen ute .
Han er en ihuga friluftsmann
 og trives best på havet og i fjellet ,
så da falt det seg helt naturlig å feire dagen ute ,
og da pyntet jeg med naturfarger
og med natur- og hav- elementer .
 
 
 
Brettet ikke servietter denne gangen ,
 for de var så dekorative i seg selv
med motiv av elg og rype på .
 
 
Og til slutt vil jeg vise et bilde
som er et tydelig tegn på at det var
en vellykket og meget artig fest :
 
 
Bare så synd at pyntekomiteen
også er ryddekomiteen . .
HUFF
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar