tirsdag 8. april 2014

. . . . . . . . . . SMYKKESKAP . . . . . . . .

 
 
Dette gamle og stygge lille skapet
skulle kastes i søpla ,
men det synes jeg var unødvendig
så jeg fikk heldigvis kloa i det
før det havnet på søppelberget .
 
 
 
 
 
 
Hver gang jeg starter på et nytt prosjekt
så angrer jeg bittelitt ,
og årsaken til det er at grunnarbeidet
er så fryktelig kjedelig å gjøre ,
men dog så  fryktelig viktig
for at sluttresultatet
skal bli bra .
Så da må man bare trø til
å gjøre jobben .
 
Det ble en del pussing ,
det var mange kriker og kroker ,
små rom og vanskelige hjørner ,
men jeg kom i mål .
 
Så skulle skapet males ,
og fargevalget falt jo selvfølgelig på lilla .
Deretter "tapetserte" jeg skuffen ,
skapdørene og inni skapet med
servietter i et fint mønster .
 

 
 
 
Før malingen var tørr ,
drysset jeg lilla glitter over hele skapet ,
det skapte en fin glitrende effekt i malinga .
 
Så kledde jeg skuffen innvendig
med lilla filt .
 
 
 
Og helt til slutt malte jeg navnet Ane
på toppen av skapet .
Ane er min guddatter på 7 år ,
og hun fikk dette smykkeskapet av meg i julegave . . .
 
 
Skapet ble godt mottatt ,
Ane ble veldig glad for gaven
og hun tok det til og med
med seg da hun og familien skulle
i juleselskap i romjula .
 
Det gleder et gudmorhjerte .
 
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar