søndag 6. januar 2013

JUL PÅ OVERTID ...?? ;)

  
Jula varer ikke helt til påske ,
men jeg er stooor tilhenger av
trettende-dag-jul-regelen ,
så jula ryker ikke ut fra den her heimen før det er høyst nødvendig .
 
Og julemenneske som jeg er , er jeg dessverre nå nødt å innse at den tunge juleutryddingsdagen er kommet, og den kom altfor tidlig .
 
Det virker på meg som de fleste synes det er SÅ DEILIG å rydde ut jula , mens jeg synes det blir så tomt , fargeløst og kjedelig når jula skal ut .
De stakkars nissene blir stuet inn i esker og skap og skal tilbringe et helt år i mørket før dem får komme ut og gjøre pryd-jobben sin igjen , til fryd og glede for store og små .
 
Jaja , sånn er det , selv jeg må innse det .
Men selv om operasjon juleutrydding nå er gjort , så vil jeg dele de siste krampetrekningene av julestemning med å vise et utvalg bilder av
 jula 2012 .
 
Sikkert til ergrelse for de som er ferdig med jula for leenge siden , men kanskje til fryd for de som er enige med meg om at det er trettende-dag-jul som gjelder for når jula er over .
Det er i dag det , og det gjenstår fortsatt litt av dagen ..
 
 
Bildemotivet til venstre har jeg malt ,
og motivet til høyre er malt av en dame jeg kjenner .

   
 
Tente lys og hvitnissen
 
 
 
Ingen jul uten nissen med sekken .
Denne karen nærmer seg 40 år .

 
 
Gammel nisse som egentlig skulle kastes , men heldigvis kom jeg den til unnsetning og fikk berget den , sånn at den kunne bli med meg hjem .
Den er vel rundt 40 år denne nissen også

 
 
 Flotte grytekluter som jeg har fått i julegave av min søster ,
ho har heklet dem selv

 
 
Nydelige grytekluter , fikk disse av mamma i bursdagsgave for noen år siden .
Ho har heklet dem selv , og det er mye arbeid med disse

 
 
Nissemor og nissefar på sparketur .
Dette er mamma sine nisser , ho har laget dem selv , både kroppene og alle klærne .
Kjempeflotte nisser !

 
Hvit jul :
 
Hvitnisse og grånisse 
 
 
 
Hvit julestemning med et kje-skinn som duk .
 
  
Blå jul :
 
Blått kan også være fint i jula.
Flott blå juleduk.

 
Blå skål med nisser på
 

 
Nydelig blå og gammel juleduk kjøpt på fretex for en billig penge .


Da er det vel på høy tid å avslutte julesesongen, og ønske det nye året velkommen.
GODT NYTTÅR
2013 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar