lørdag 9. februar 2013

LILLA ER ÅRETS FARGE I 2013...

 kåret i januar årets farge for 2013 :
LILLA !!!
 
Lilla er min yndlingsfarge ,
og jeg har mange lilla elementer i mitt hjem .
Så det passer meg helt utmerket at dette ble årets farge .
 
Jeg har både stoler, småmøbler og andre gjenstander 
i nettopp årets farge ; 
LILLA .
 
 
Mitt lille lilla nattbord
 har fått selskap av ei gul og kul lampe
 som jeg nylig kjøpte på
Synes kontrasten mellom lilla og gul var
fresht og tøft.
Gla'farger .
 
 
 
 
 Stolene og nattbordet pusset jeg opp for et par tre år siden ,
malingen kjøpte jeg hos
og fargevalget ble lilla .
Tapetpanelen på veggen
har jeg kjøpt hos
 
 
 
 
Trekket på stolen
har selvfølgelig mønster i diverse lilla-toner ,
og mønsteret matcher jo godt til tapet-paneln på veggen.
Stoffet på stolsetene har jeg kjøpt på
Jysk i Tromsø .
 
 
 
 
Laget meg ei vegg-klokke av ei
LP-plate kjøpt på
Og tror du pinade ikke jeg var så heldig
at jeg fant ei plate som var lilla i midten .
Ikke verst !
 
 
 
 
Når jeg går litt lei av å pusse opp og male møbler ,
så vender jeg penselen mot lerret også ,
og lager meg et maleri eller to med akrylmaling .
Trengte et bilde over den gamle skjenken min ,
og ikke overraskende ble det et maleri
med lilla som hovedfarge .
 
 
Den flotte skjenken fra 40-tallet har jeg forøvrig kjøpt på 
 loppemarked i Oslo
for 10 år siden ,
til den nette sum av 400,- kr .
Røverkjøp !
 
 
 
 
Små detaljer i lilla har jeg også ,
eksempelvis duker .
Har man dilla på lilla ,
ja så har man
dilla på lilla .
Lysestakene i bildet har jeg laget selv . 
 
 
 
Nattbordet ,
det runde bordet med lilla 'hekleduk' , 
og lysestakene oppå bordet
havnet på utstilling
da jeg deltok i en gjenbrukskonkurranse i fjor høst .
Konkurransen kan du lese om
i et tidligere blogginnlegg .
Den flotte stolen i bildet er ikke min ,
den tilhører en av de andre konkurransedeltakerne .
Falt helt for den stolen ...
Hm .. Lurer på hvorfor..
Kan det ha med fargen å gjøre ..
 
 

 
En lilla orkide hører jo hjemme
på mitt lilla bord .

Ikke sant ?
 
 
 
Nei har du sett ;
Lilla briller , lilla skjorte
og en mix av turkis og lilla i skjerfet ..
Jaja
sånn er det med den saken !
Ha en strålende  fargerik og flott lørdag til dere alle !
Hilsen
Tante Fiolett 
 
 
 

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar