søndag 3. februar 2013

MALERI OG DECOUPAGE I SKJØNN FORENING...

 
For et par tre år siden satt jeg og grublet på
hva jeg skulle gi i julegave 
til min søster og svigerbror det året .
Dem hadde ikke noen konkrete ønsker heller ,
så det var ikke så enkelt å finne på noe .
 
Men så fikk jeg en ide om å lage noe personlig til dem ,
og håpet det ville falle i smak .
 
Et maleri/decoupage-bilde
med 1-årsfoto av de to guttene deres .
(Guttene er nå 14 og 19 år) .
 
  
 
Malte bildet i  3 beige-toner ,
og tilførte litt rødt og bladgull i firkantige former .
 
Fotoene fikk jeg printet ut på vanlig kopipapir ,
og limte de på med decoupage-teknikk ;
et lim som fungerer både som lim og lakk .
Så malte jeg ei hvit og svart ramme rundt fotoene ,
og stemplet på bokstavene S og L ,
som er forbokstavene i navnene til guttene .
 
Maleri/decoupage-bilde ferdig!
Da gjenstod det bare å se om mottakerne likte gaven ...
 
 
Tror dem ble fornøyd . .
Bildene henger iallefall på stueveggen deres ..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar